Als DGA uw onderneming verkopen?
Lighthouse Value Creators ondersteunt u graag bij het realiseren van deze wens. Waarschijnlijk bent u al geruime tijd eigenaar van de onderneming en heeft u uw ziel en zaligheid in het bedrijf gelegd. Het verkopen van uw bedrijf kent zowel zakelijke als sociale en emotionele aspecten.
Lees verderUw concern of bedrijf stroomlijnen door onderdelen te verkopen?
U kiest voor een strategische concentratie van uw activiteiten. Daarvoor kan het nodig zijn om bepaalde bedrijfsonderdelen te verkopen. Wij kunnen u hierbij begeleiden.
Lees verderStrategische versterking onderneming of concern door aankoop bedrijf?
Of uw bedrijf nu tot op heden op eigen kracht gegroeid is, of u een actieve buy-and-build-strategie voert, de overname van een bedrijf kan de groei van uw onderneming versnellen...
Lees verderAls participatiemaatschappij de portefeuille uitbreiden en versterken?
U bent op zoek naar versterking van uw portefeuille. Waarschijnlijk opereert u met een klein dedicated team, waarbij u ernaar streeft om de overhead zo laag mogelijk...
Lees verderAls management (een deel van) de onderneming overnemen?
U maakt onderdeel uit van het management van de onderneming en u wenst, mogelijk samen met collega’s, te participeren in het bedrijf. Wij faciliteren management buy-outs (MBO’s). MBO’s vormen veelal een delicaat proces.
Lees verderAls manager/ondernemer een belang verwerven in een onderneming?
U hebt als manager uw sporen verdiend en nu wilt u de slag maken naar eigen ondernemerschap. Wij kunnen u hierbij ondersteunen. Het proces start met de nodige zelfreflectie: Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik? Wat durf ik?
Lees verderEen strategische alliantie vormen door te fuseren met een andere organisatie?
U bent bestuurder van een organisatie die haar opties wil verkennen om te komen tot een nieuw strategisch verband met een of meerdere organisaties.
Lees verderOnze overige diensten
Wat is mijn bedrijf waard? Veel ondernemers zijn benieuwd naar het antwoord op deze vraag. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste ondernemers niet goed weten wat hun bedrijf waard is. Vaak circuleert binnen de branche een vuistregel, zoals 1 keer de jaaromzet of 4 keer de netto winst. Maar wat bepaalt de bedrijfswaarde nu echt?
Lees verder